Standard Vanguard I 1947 rok Anglia

   Firma powstała w 1903 roku. W latach 20-tych produkowała niczym niewyróżniające się samochody średniej klasy. Zapotrzebowanie rynku na auta małe zaspokojono dopiero w 1928 roku, projektując model Nine. Sposób na poprawienie wizerunku firmy znalazł John Black, który postanowił wytwarzać w latach 30. auta trwałe, niezawodne, wygodne i tanie. Rozszerzył jednocześnie ofertę o duże i luksusowe limuzyny. W 1945 roku Standard połączył się z Triumphem. W 1961 roku został wchłonięty przez Leylanda, a dwa lata później przestał istnieć. W 1947 roku powstał Vanguard, najważniejszy model Standarda. Nadwozie było montowane na ramie; zawieszenie na sprężynach, hydrauliczne hamulce, górnozaworowy silnik i 3-biegowa całkowicie zsynchronizowana skrzynia biegów w konserwatywnej Anglii sprawdziły się. Samochód napędzał 4 cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2088 ccm i mocy 68 KM, który pozwalał osiągać prędkość 130 km/h. Seryjna produkcja Vanguarda trwała od 1948 do 1952 roku.